Sport.pl pyta: Widział Pan na pewno wypadek Lewisa. Jak to wyglądało z Pana perspektywy? Robert Kubica: Jak wypadek, w którym samochód uderza w opony.
Blog > Komentarze do wpisu

Zupełnie nic nie mówiące treningi Kubicy

Od dawna zżymam się słysząc zdanie, że po treningach to nic nie można wnioskować, kalkulować, ani tym bardziej przewidywać, bo każdy zespół ma inną taktykę przygotowań do wyścigów i nigdy nie wiemy jaką i podczas jakiej sesji.
Trochę tak, ale głównie to jednak chyba nie...

Wiele zespołów ma podobną taktykę - wejście w weekend na lekkim bolidzie, na II treningu budowanie dystansów, trzecim - albo do poprawki co się jeszcze nie udało sprawdzić, albo kwalifikacyjny.
A nawet jeśli taktyki się różnią, bo czemuż by nie, to i tak nie ma tak, że nic z nich nie widać.Wyświechtany już przykład BMW Sauber z zeszłego sezonu - słabe miejsca na treningach (poza bodaj jednym PR-owskim wyskokiem), słabe występy w wyścigach. Podobnie jest w tym roku w Renault - treningi dają pojęcie na temat formy bolidu, jego dopasowania do toru, etc. Zobaczcie na to zabawne zestawienie (po kolei miejsca Kubicy na treningach, w kwalifikacjach, w wyścigu):

Bahrajn: treningi - 3, 12, 8, kwalifikacje - 9, wyścig - 11.

Australia: treningi - 1, 11, 13, kwalifikacje - 9, wyścig - 2.

Malezja: treningi: 5, 6, 10, kwalifikacje - 6, wyścig - 4.

Chiny: treningi - 6, 9, 8, kwalifikacje - 8, wyścig - 5.

Hiszpania: treningi - 7, 6, 9, kwalifikacje - 7, wyścig - 8.

Monako: treningi - 3, 6, 1, kwalifikacje - 2, wyścig - 3.

Turcja: treningi - 6, 8, 5, kwalifikacje - 7, wyścig - 6.

Kanada: treningi - 6, 8, 6, kwalifikacje - 8, wyścig - 7.

Europa: treningi - 4, 6, ?, kwalifikacje - ?, wyścig - ?.

Bahrajn ze względu na stłuczkę z Sutilem można odrzucić. Co widać dalej? Aż do GP Hiszpanii Renault (Kubica) najlepsze miejsce miało w I sesji treningowej. Od Monako - III trening był lepszy (miejsce) lub taki sam jak I. Zmiana taktyki przygotowań do wyścigu? Może.

Boldem zaznaczyłem wyniki I i III treningu (od Monako), które przypadkiem (?) albo się pokrywają z wynikiem w wyścigu albo odbiegają od niego o jedno zaledwie miejsce. Oczywiście cały czas piszę nie o czasach na poszczególnych treningach, ale o miejscach, jako porównanie na tle konkurencji.

Z tej zabawy w cyferki jasno wynika, że treningi pokazują siłę stajni w poszczególnym weekendzie, nie trzeba też porównywać miejsc treningowych do wyścigowych - są miejsca w kwalifikacjach, które można łatwo przyrównać do np. II sesji treningowej (poza Monako odchył niewielki).

To oczywiście zabawa. A więc podsumowując: Treningi Kubicy zupełnie nic nie mówią i powiedzieć nie mogą. Zaryzykuję zatem:

Europa: treningi - 4, 6, 4, kwalifikacje - 6, wyścig - 4.

Miłego weekendu i co najmniej oczka wyżej do powyższej zabawo-prognozy.

PS: Kask, durny ojciec, kask!

piątek, 25 czerwca 2010, bartosz.raj

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2010/06/26 00:18:40
Zabawa, zabawa, ale przy tej ilości próbek zaczyna już to wchodzić w statystkę. Całkiem ciekawą przy tym. Gratuluję zauważenia zależności!

Bez podpalania się jednak cyferkami. Kubica sam powiedział, że nie przewiduje zmiany kolejności teamów w tym GP. Czyli raczej walka o miejsca 6-8. Merc wygląda na silny, Ferrari też. Tor teoretycznie służy ch-ce R30 ale stawka się mocno zacieśnia. Po P3 i kwali można będzie powiedzieć coś więcej.

Pocieszające jest to, że Button wspomniał, że Ferrari wygląda na bardzo silne, a Renault i Mercedesa nazwał bardzo konkurencyjnymi. W McL wyraźnie wyczuwa się niepokój, ze spóźnili się swoim pakietem zmian z wydechem o jedno GP.

Zapowiada się bardzo wyrównana stawka.
-
2010/06/26 00:20:37
No to ja wytypuję (skoro ostatnio między treningami, a samym wyścigiem jest różnica jednego oczka) 5. miejsce Roberta w Telefónica Grand Prix Europy. Wolałbym, że twój typ wygrał z moim. ; D
-
2010/06/26 00:39:25
Zestawienie faktycznie zabawne i nic więcej;) Ew. potencjał szybkościowy z treningów mówić nam powinien o pozycji w kwalifikacjach.
-
2010/06/26 01:21:04
Ciekawostką jest fakt, że jeszcze ani razu Robert nie powtórzył takiej samej pozycji końcowej w tym sezonie. Jeśli ta tendencja ma się utrzymać to z punktowanych miejsc zostały jeszcze: pierwsze, dziewiąte i dziesiąte...
-
2010/06/26 09:39:22
tak sobie myślę, co czuje nick heidfeld zerkając na petrova
-
2010/06/26 09:52:46
Wyniki treningów mogą być jakimś wyznacznikiem dla kwalifikacji, ale na pewno nie dla wyścigu.
Do tej pory dość regularnie Q3 kończy się na 4 linii (+/- 1 miejsce, a Monako jako wyjątek od reguły).
Tak więc patrząc na to, można by nie zauważyć jakiegoś mega postępu Renault od początku sezonu. Natomiast ewidentnie widać, że stawka się "przyciaśniła".
Zobaczymy jak będzie dzisiaj na 3cim treningu, ale stawiam na 4 miejsce trening i 5 miejsce w q3.
I wydaje mi się, że wyścig będzie nudny tak jak w zeszłym roku, z którego pozostał mi jedynie w pamięci występ Luci Badoera - zrezygnowanie z walki (nie pamiętam z kim) podczas wyjazdu z Pitlane i porównanie wyjścia z zakrętu za mostem Badoer vs Raikkonen gdzie, Badoer tracił 1sekundę do Raikiego.
-
2010/06/26 10:36:17
Jak się bawić to się bawić.Mój typ to trzecie miejsce Roberta.
-
2010/06/26 10:42:01
mój typ to pole
-
Gość: leo_, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 11:11:16
Też się zgadzam z autorem bloga: po treningach można dużo powiedzieć. Przy czym trzeba do tego jeszcze dołączyć informacje z padoku, w tym również to co mówią kierowcy! (szczególnie Robert).
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 12:02:47
Jak wrażenia po FP3? Apetyty chyba rosną panowie ;D Kubica niesamowity 2 sektor, a Vettel niesamowity 1 sektor. Fajne kwalifikacje będą.
-
Gość: domi, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 12:07:30
apetyt rośnie i oby faktycznie minimum p2 w kwalach : ]

tylko jak to przeżyje alonso i massa jezeli beda za kubica, a przeciez obaj mieli wygrac wyscig : )))
-
2010/06/26 13:09:07
Diabli nadali! Ten trzeci trening nie dość, że nic mi nie powiedział to jeszcze zasiał wątpliwości co do predictions ;-P
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 13:26:58
ALonso, Webber, Vettel, Massa mieli wydłużone przejazdy w stosunku do Kubicy. Zaliczali najlepsze czasy na 6-7 okrązeniu. Cholera wie jaki tam poziom paliwa był.
-
2010/06/26 13:27:44
Nieźle. Dobry jest w środkowym, ale Sutil ciut lepszy, jednak po wyjściu traci do Roberta, który z kolei traci do Vettela w pierwszym. Dziś była tam wycieczka w wolnym zakręcie nr 2 na początku sesji /przeszarżował hamowanie?/. Wczoraj też była jakaś wycieczka, ale nie podali w którym miejscu. Force India no, no...Nie wiadomo jak tłok na ostatnich okrążeniach wpłynął na ostateczne różnice. Gdzie można dostać wyniki do trzech liczb po przecinku?
-
2010/06/26 13:36:38
@chobot73

Tam to się cały grid przez cały weekend wycieczkował, jeszcze trochę i by na zakręcie nr 2 piknik urządzili. Zabawnie to wyglądało, w powtórkach nic tylko zakręt nr 2 i żółta flaga co 3 minuty ;-) A wycieczka wczoraj była w tym samym miejscu i raczej było to podróżowanie po tarkach niż jakiś szeroki wjazd.
-
2010/06/26 13:55:53
Bitwa o Q3 będzie niemniej ciekawa niż sam finał. Force India przeszło do zdecydowanej ofensywy, McLaren wydaje się z kolei zejść do defensywy podobnie jak Mercedes. Na koniec zaatakował jeszcze Williams. Jest też dość ciasno.
-
2010/06/26 14:10:28
OT: szkoda że w tytule notki nie ma formuły "nicniemówiące" albo nawet "zupełnienicniemówiące":)
-
2010/06/26 14:16:26
W dobrym momencie włączyłem TV: ależ KUB pofrunął na tych dwóch kółkach:)
-
Gość: leo_, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 14:23:28
No, Kubek pięknie. I z pewnością to nie wszystko, na co go stać. Może PP nie będzie, ale kto wie?
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 14:28:30
Komentatorzy RTL: ''Nicki Lauda miał rację, że Kubica jest kandydatem do Pole Position''
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 14:49:15
Ależ tam jest ciasno, pierwsza czwórka w 0,1s.
-
2010/06/26 14:52:43
Czy myśmy sie po treningach obawiali Merca?:)
-
Gość: leo_, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:02:56
Niestety tylko 3 linia. Szkoda.
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:02:56
No i co tam się popieprzyło?
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:05:33
Znów niedosyt.. Czas z Q2 dałby 4 miejsce, a tak tylko 3 linia.. Za plecami Button..
-
2010/06/26 15:05:37
Nic się nie popieprzyło, czasy we wszystkich częściach prawie identyczne. Tyle obecnie można wycisnąć z Reni, a rywale trochę z przodu.
-
Gość: Rafal M, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:06:56
jednak można było ciut więcej, skoro chyba jako jedyny w Q3 Kubica miał gorszy czas niż w Q2
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:07:12
@dooge

Dupa tam, albo coś sie wydarzylo albo Kubica zawalił - proste. Bo tempo Renii pozwalało na 2 linię i widzieliśmy to w Q2 z czasem o 0.085s szybszym.
-
2010/06/26 15:11:34
Chłopaki, może zamiast spekulować bez sensu poczekajcie na to co team powie hm?
-
2010/06/26 15:12:22
Coś musiało tąpnąć od drugiego przejazdu w Q2. Jak nie awaria to ja rzucam to wszystko w diabły... przecież w końcówce q2 on nie miał prawa mieć nikogo w przodu tak, żeby aż tracić ponad sekundę.
-
2010/06/26 15:20:52
Ale lipa :( zaraz zapewne się dowiemy co i jak, ta dominacja Red Bull'a jest już nie tylko nudna ale wręcz wkurzająca! Jedyny pozytywny akcent w Q to Williams.
-
2010/06/26 15:23:46
@Rafał
Taa... strasznie musiał zawalić bo uzyskał czas o całe 75 setnych sekundy gorszy niż swój najlepszy we wszystkich pozostałych treningach i dwóch pierwszych częściach qualu. Toż jakby nie "zawalił" to niechybnie dołożyłby 0,5 sek. Red Bullom. Nie dawajcie się nakręcać Borowczykom i innym Zientarskim, a będziecie zdrowsi
-
2010/06/26 15:26:55
@doogee

Słusznie. Ta atmosfera w stylu "Zaraz się potnę czerstwą bułką" jest wkurzająca trochę. Robert mówił, że tak będzie i jest. Na dokładkę jest dobrze, żeby nie powiedzieć bardzo dobrze i to jest fakt.
-
Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:29:39
Najśmieszniejsze, że przewidziane przez Raja miejsce w Q się sprawdziło. Ciekawe teraz czyim kosztem i w jakich warunkach Kubica przesunie się o dwa miejsca w wyścigu. :D
-
2010/06/26 15:36:13
Ja jestem zadowolony, pomyliłem się typując pozycję Kubka w Q jedynie o jedno miejsce.
W kwalifikacjach zaskoczyła mnie postawa Williamsa i Mercedesa (oczywiście w skrajnie różny sposób). Co to się stało wunderteamowi? Czy to tak chcę skusić Roba do transferu ;)?
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/06/26 15:37:01
@velvet, @dogde
Nie chodzi o "łolaboga", a o to , że Kubica jako jedyny ze stawki nie poprawił czasu na miękkim ogumieniu co jest chyba dość dziwne, bo równie dobrze mógłby startować w Q3 na twardym i może byłoby to samo co w Q2 więc i miejsce to samo, a nawet lepsze bo to byłoby P4.
-
2010/06/26 15:37:04
*Mercedes chce miało być ;)
-
2010/06/26 15:45:59
Po ochłonięciu wychodzę z nową teorią: może Reńka po prostu jest lepsza na twardych w stosunku do rywali?
Nie tylko on miał gorszy czas w drugiej sesji, ale i Massa. Red Bulle poprawiły porządnie ok.0,4, McLareny w granicach do 0,2, Alonso coś ok. do 0,1 chyba, bo już nie pamiętam. Jednak tor się poprawiał, więc logika podpowiadałaby awans czasowy...
@doogee
Zlituj się, nie wmawiaj nam, że Borowczyk i spółka to nasi idole :) Patrzylilśmy na różnice czasowe w stosunku do innych.
-
2010/06/26 15:47:55
@dandem5

Jasne, tylko po co o tym pisać w tonie "łolaboga", skoro nie stała się jeszcze żadna tragedia? O to nam chodzi.
-
2010/06/26 15:52:43
Ok, teraz ja okażę bezsensowne emocje ;-P Jak jeszcze raz zobaczę paluch Vettela to pojadę na następne GP i mu go utnę!
-
2010/06/26 15:53:07
Coś się wy--ało. Z drugiej strony całościowe tempo kwalifikacyjne Boba trudno uznać za porażkę i finalne 6 miejsce defacto w lidze zaefduktowanego Ferrari też, choć apetyty naturalnie były większe. Porażkę odniósł Mercedes. Pierwszy raz w tym sezonie, pierwszy raz od kiedy powołano do życia B.A.R. zrobiło mi się ich szkoda a na przestrzeni tych wszystkich lat motali się tak jak teraz już niezliczoną ilość razy... Poprawcie mnie, czy Mercedes nie burczał coś o 'super wysiłku' i przywiezieniu tutaj poprawek zaplanowanych na Silversone? ałaaaa

Zapanował całkiem zabawny okres. gdy koncerny budzą się z ręką w nocniku... Honda z dnia na dzień porzuciła samochód i zespół, który wygenerował ekspozycję telewizyjną wartą ćwierć miliarda zielonych, Toyota w momencie gdy ekipa identycznie jak Honda zyskała trochę swobody i pewnie też całkiem dobry samochód, BMW doszczętnie się skompromitowało a Mercedes porzucił McLarena na rzecz tylko pozornie szybszego Brawna..
-
2010/06/26 16:09:41
No proszę - chyba sobie sama przyznam order, bo na wdzięczną potomność nie ma co liczyć:)
Znana brytyjska fanka Kubka na pf1, Scarletkatz, o świeżo udzielonym przez niego wywiadzie:
He said they couldn't get the maximum out of the floor with the option tyres, but they went with the options anyway because it would be the best thing for the race.

They seem to be better on the primes.

-
2010/06/26 16:21:51
Hehe...po Kanadzie to oni by się nie ośmielili zaczynać na twardych.
-
2010/06/26 16:53:21
@chobot73

Ośmieliliby się, bo nic w temacie opon w Walencji nie przypomina Kanady. Widać uznali, że jednak nie.
-
2010/06/26 17:50:07
Wkurzające jest to że w q3 Kubek jechał ostatnie okrążenie na świeżym komplecie opon, na których moim zdaniem został wypuszczony za późno, bo niby jak miał je dogrzać i tym samym uzyskać lepszy czas? coś tu jest nie halo...
-
2010/06/26 17:50:45
Jest skaza, teraz już dość widoczna. Renault ma kłopoty z pełnym wykorzystaniem potencjału przyczepności super miękkich opon. Na średnie mieszance są wspaniali- w ostatnich dwóch sesjach kwalifikacyjnych tempo Kubicy równało się tempu Red Bullów, co w pratyce oznaczało bycie najszybszym w stawce, jednakowoż podczas gdy Red Bull konsekwentnie urywa jeszcze 0,3 z wyniku Renault urywa bardzo mało, lub wcale tak jak w Walencji. Co ciekawe ten problem dotyka nie tylko ich- teraz i Ferrari, marudziło o tym też Force India. Z tego co mówi Robert zespół pracuje na rozwikłaniem problemu a sprawa wydaje się warta świeczki- supr softy będą w użyciu jeszcze w.. pewnie w jakiejś połowie rozgrywanych weekendów. Z całą pewnością na Hocke, Hungaro i Marinie.
-
2010/06/26 17:50:57
Velvet, no wiem, że Bridgestone ogłosił, że nie spodziewają się powtórki z rozrywki, jednak start na twardych, kiedy strategia co do ilośći pitstopów może być korygowana w trakcie wyścigu, byłby ryzykowny. Raczej c hodzi, żeby nie stracić miejsca jak w Kanadzie, a nie zyskać.
-
2010/06/26 17:57:35
@chobot73

Ja się czepiam raczej stwierdzenia, że po Kanadzie by się nie ośmielili, niż ogólnie tematu strategii. Nie ośmieliliby się sugeruje zupełnie nieuzasadniony strach przed czymś czy przed kimś - a nie to jest problemem, jeśli chodzi o opony w tym teamie.
-
2010/06/26 18:07:33
Na początku było ..."hehe" czyli z przymrużeniem oka ...:)
-
2010/06/26 18:19:28
Ogólnie nie jest źle...troszkę dali doopy w Q3 z oponami.Oby tylko jutro łyknął ze 3 na starcie i będzie Eligandzko :)
-
2010/06/26 18:55:29
Brydżstonsi : ""Some of the cars are quicker with the medium because of the car balance," .... "A car which is suitable with the medium when they put the super soft on the car goes towards oversteer tendency. So it depends on the car."

Reklama na blogach - Blogvertising.pl