Sport.pl pyta: Widział Pan na pewno wypadek Lewisa. Jak to wyglądało z Pana perspektywy? Robert Kubica: Jak wypadek, w którym samochód uderza w opony.
Blog > Komentarze do wpisu

Renault, czyli aby dotrwać

Krótko, bo wciąż z wakacji (jak to możliwe, że zaplanowałem urlop w trakcie dwóch GP Niemiec i Węgier???!:-)) i z pomocą wideo kolegów ze Sport.pl. Mamy Hungaroring, który na zawsze pozostanie radosnym dla nas - kibiców F1 - miejscem, mamy Kubicę, który nie tak dawno temu zapowiadał, że właśnie tu, na wolnym podbudapesztańskim torze, o charakterystyce promującej ustawienia bolidu z Enstone, powalczy o kolejne podium, i mamy Renault, które sprowadza na ziemię faktami.

 

 

Siódme miejsce w Niemczech to był absolutny maks zespołu, który jako jeden z nielicznych nie daje już na każde GP upgradów. Cieszy, że znalazł się w "10" Pietrow. Cóż mają przy takich wynikach powiedzieć kierowcy Force India, którzy byli typowani do walki o 4-5 miejsce z ekipą Polaka? Wierzę, że cięzka pracą na treningach i wymyślonymi i przetestowanymi ustawieniami Renault powalczy o podwójną obecność w Q3 w sobotę.

No bo teraz Węgry. Renault najwyraźniej próbuje siłą rozpędu godnie doczłapać do końca sezonu i zrobić nowe mocniejsze otwarcie w marcu 2011. Ale klasa Kubicy i jakość maszyny wypracowana przez pierwsze pół roku pozwalają Polakowi punktować. Uciekły Red Bulle, McLareny i fenomenalne w Niemczech Ferrari. Mercedes jest równy Renault. Ciekawe jak ten rozkład sił pozmienia się na Węgrzech, czy nadal wielka trójka, czy Ferrari będzie znów tak silne, czy Mercedes znów nie wyskoczy przed Kubicę?

Siódme miejsce Kubicy nie będzie absolutnie rozczarowaniem, prawda?

PS: OjcaRaj na wakacjach.

 

czwartek, 29 lipca 2010, bartosz.raj

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: mrbigstuff, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/07/29 13:06:15
Na Hungaroring będzie lepiej niż w Niemczech bo tor jest bardziej kręty i wolniejszy a to R30 może pasować.

Choć trudno w to uwierzyć tor jeszcze pamięta zeszłoroczne wydarzenia z Massą i brawn-sprężyną w roli głównej
-
2010/07/30 08:20:09
Wygląda na to, iż kurek z kasa na usprawnienia w Renault jakby się przykręcił, pieniądze od nowych sponsorów będą później i raczej przeznaczą je na nowy bolid. Jeszcze siłą rozpędu wprowadza F-duct, który powinien ponownie wyprowadzić ich do końca sezonu przed Mercedesa. Teraz dla Lopeza zadanie zgromadzenia maksymalnie dużego na przyszły sezon - bo ten i tak jest udany bardziej niż większość z nas jednak liczyła. Hungaroring to chyba ostatni tor, na którym przy dużej dozie szczęścia Robert może powalczyć o pudło, a więc chuchajmy w dłonie :).
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 14:00:08
Jest jeszcze Singapur, Abu Zabi i prawdopodobnie Monza. W Spa będzie gorzej :)
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 17:01:14
Nie oglądałem treningów, wobec czego widzę "suche czasy", a jak to wyglądało z Waszej perspektywy?
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 17:11:52
Drugi trening i czas Pietrowa pokazuje, że jest jeszcze duża rezerwa jeśli chodzi o Roberta. TOP5 w Quali jest w zasięgu moim zdaniem.
-
2010/07/30 18:19:47
Petrov jeździł z tylnym nowym skrzydłem, jutro obaj dostaną jeszcze udoskonalone przednie. Mieli inny program. Dużo testowali. Nacisk położono na pracę miękkich opon zarówno przy lekkim jak i cięższym obciążeniu paliwem. To ostatnie zdaje się dotyczyło Kubka w drugiej sesji, bo czasy miał gorsze od P. szczególnie w 1 sektorze. Kubek pod koniec informował, że ma lepszą przyczepność i mniejszą podsterowność, czyli ogólnie chyba był zadowolony.
-
2010/07/30 18:29:50
Hehe...się okazuje, że po południu Kubek nawet testował pewne rzeczy na rok przyszły!
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 18:51:06
@chobot
Znaczy się co?
-
2010/07/30 19:10:39
Dandem5, doprawdy miło mi, że dopuszczasz myśl, iż jestem w posiadaniu takich tajemnic :)) Niestety! F1.pl - jeśli chcesz zerknąć, mowa też o poprawionej nareszcie podłodze.
Po południu, podobnie jak w Niemczech, skupialiśmy się na pracy i zrozumieniu pewnych rzeczy na przyszły rok. Mniej było przygotowań pod kątem jutra, a raczej była to bardziej długofalowa praca.


-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/30 19:27:20
@chobot
Myślałem, że "wytrzasnęłaś" jakiegoś extra newsa:-), a fakt, że ja dziś jakoś nic nie czytałem na żadnym z portali:-). jedynie wpadło mi w oko, że Permane mówi po treningach, że samochód spisywał się bardzo dobrze,
-
2010/07/30 20:24:22
Czyli co? Na razie nie tniemy się jeszcze tępą żyletką? ;-)
-
2010/07/30 20:48:29
Może wreszcie znajdą tempo w Q.
-
2010/07/30 23:26:37
Chodzą niejasne i niepotwierdzone plotki, że Renault może mieć na Spa również to słynne redbullowe skrzydło.
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 00:41:34
Fajnie by było, ale to dopiero połowa sukcesu. Musi to jeszcze zacząć działać.. a wtedy to kto wie? Mazurek może nawet kilka razy w tym sezonie jeszcze:P
-
2010/07/31 02:51:53
Kilka razy ale w przyszłym.
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:02:14
Co z tego, że są bliżej czołówki jak Renault podobnie jak BMW wypuszcza Kubickiego na 2 okrążenia?! Do jasnej ku*wa cholery, jak można sobie psuć takie sytuacje! BRAWO BOULLIER
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:08:39
@rafal
Skąd wiesz, ze to nie Kubica chciał wyjechac na koniec Q3, zresztą nie miał więcej opon. Wynik pokazał, że Robert tez popełnia błedy, a kiedy nie ma czasu na ich korektę mamy 4 linię zamiast drugiej i tyle.
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:11:10
Od kiedy to kierowca decyduje o tym kiedy ma wyjechac? Nie rozśmieszaj mnie. Kubickiego w S2 przyblokował bodajże DLR. Żabojady zj*bały po całości, end of topic.
-
Gość: dandem5, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:17:37
@rafal
Zespół nie "zaj..ł" chyba że źle dobrano ciśnienia, po prostu bład Roberta z przyblokowaniem koła i tyle.
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:19:29
Przyblokował koło w pierwszym okrążeniu pomiarowym, które po 1 sektorze już miało małe znaczenie. Mówię o drugim okrążeniu. Zespół zj*bał, bo czekali z wyjazdem jakby dysponowali conajmniej RB6.
-
2010/07/31 15:26:26
Przyblokowane koło podniszczyło oponę co odbiło się także na drugim okrążeniu, tak więc pozycja Roberta jest bezpośrednio spowodowana jego błędem. Możemy jedynie przypuszczać, że gdyby puszczono go na dwa wyjazdy to taka sytuacja mogła by nie mieć miejsca.
-
Gość: leo_, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:29:06
Renault chyba ciężko rozgrzewa opony . Pewnie dopiero na 3-4 kółku osiągają najlepsze czasy. Tak chyba było w Q2. A w Q3 tylko 2 okrążenia (nie licząc wyjazdowego) i prawie 0,5 sek gorzej. Czekam co powie Robert.
-
Gość: Rafal, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/07/31 15:34:02
Aha, Twoim zdaniem Robert przez podniszczoną oponę traci w S2 1,6s tak? Mimo, że pierwszy sektor przejechał bardzo przyzwoicie? Bądźmy poważni.
-
2010/07/31 15:50:25
Powiedziałem tylko, że błąd z pierwszego kółka odbił się na następnym, co do tego nie ma wątpliwości. W jakim stopniu, to już trzeba R.K. zapytać.
-
2010/07/31 19:38:02
"jak można sobie psuć takie sytuacje! BRAWO BOULLIER"

Masz mu do zarzucenia coś konkretnego czy to tylko jedno znanie Ci nazwisko ze ściany serwisowej?
-
2010/07/31 20:46:54
imo: strategia renault a q3 (KUB) była wymuszona szukaniem do ostatniej chwili jak uszczknąć choć troszkę na przyczepności. I tak - decyduje o tym zespół i kierowca. A nie tylko BOULLIER. Pierwsze kółko było zepsute po pierwszym sektorze BO TAM Kubica przyblokował koło i kolejny zakręt pojechał za szeroko. Potem odpuścił, robiąc sobie miejsce na ostatnie pomiarowe. Nie starczyło, albo inaczej - starczyło na 8 miejsce.
-
2010/07/31 20:57:46
Dziwne oba Renault pojechały w Q3 gorzej - ok. 0,45 sek od czasów w Q2. Przed nimi tylko Rosberg o ok. 0, 28 sek no i troszeczkę Vettel, ale jego to akurat nie zabolało. Wszyscy inni lepiej.
Nie ma się co czepiać tego, że wyjechał na ostatnie 2 okrążenia, bo i tak zawsze czasy z ostatniego przejazdu przebijają te wcześniejsze. Kiedy tak nie było? A jeśli się zdarzyło, to na palcach jednej ręki liczyć. Nie jest tak, że kryzys zaczął się w Q3, bo w Q2 też przegrał z Petrovem i nie jest sprawą, że Witek był lepszy. Problemem jest to, że przegrał też z Ros, Ham /0,8 sek/, którzy wydawali się słabsi , a liczyliśmy, że będzie walczyć z Alonso. Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale od czasu wprowadzenia tego cholernego dmuchańca - Kubkowi jakby pazurki stępiło. Dla mnie wygląda to tak, że ma słabsze wyczucie samochodu, a co za tym idzie nie jest w stanie jeździć na limicie. Petrov od tego czasu zaczął się zbliżać, ponieważ jednak popełniał błędy, więc nie rzucało się to tak na razie w oczy. Dziś większych błędów nie popełnił i proszę.
Dobrze, że tego dmuchanego ustrojstwa nie będzie w przyszłym roku!
-
2010/07/31 21:30:26
A nie będzie?

To nie jest tak, że urządzenie jest złe same w sobie i szkodzi Robertowi- chodzi o to, że wrzucenie go w trakcie sezonu do inaczej projektowanego samochodu bez testów jest trudne.
-
2010/07/31 23:16:37
A propos "całokształtu" to słowa Boulliera zapadłly mi w pamięć:

Jest to jednak kwestia złożona, wymaga zmiany stylu jazdy pilota. I, co najważniejsze, efekt dmucha/nie dmuchane jest słabo wyczuwalny dla kierowcy. To destabilizuje samochód. Musimy działanie dostosować indywidualnie do kierowców, ale to kierowcy muszą dostosować się do samochodu. To błędne koło, w którym trudno jest wrócić do punktu wyjścia, ale kiedy się trafi, to jest dobrze. " [E. Boullier]

--------------------------------------------------------------------------------------
A nie będzie?

A propos powyższego to też coś mi zapadło w pamięć, mianowicie, że szlaban w roku przyszłym na multi-dyfuzory. Stąd przełożyło mi się momentalnie-niestety na ciąg dalszy. Mój błąd. Ciekawe jednak czy ze standardowym dyfuzorem będzie odgrywać tak istotną rolę?
-
2010/08/01 00:01:45
Pytam bez ironii bo nie wiem jak to będzie wyglądać. Nikt chyba nie ustosunkował się jeszcze do tego zagadnienia, ale jakby kto pytał to bym powiedział, że niski wydech zostanie niezależnie od tego ile kanałów na wysokości przekładni ma dyfuzor.
-
2010/08/01 05:27:17
jest 8, po starcie 6, a potem wejście na 5 i do mety
-
2010/08/01 10:08:28
@sirkamill
i wszystko jasne ( bez ironii )
-
2010/08/01 13:21:40
czy ja wiem...
Reklama na blogach - Blogvertising.pl